Home » Inbreng

* NIEUWS *

 

Door de coronacrisis is ook Beer en Bo genoodzaakt voorlopig haar deuren te sluiten.

Ten eerste om de veiligheid van onszelf en die van de klanten te waarborgen. Ten tweede omdat er nu nauwelijks geld wordt uitgegeven en mensen de straat niet opgaan. Daardoor is het aantal klanten zover terug gelopen dat het niet rendabel is om nog open te gaan. Ik ben aan het uitzoeken of Beer en Bo de komende tijd als webwinkel verder kan gaan. Dat betekent dat een groot deel van het assortiment online via deze website verkocht gaat worden. Op deze manier hoop ik dat er toch nog wat omzet wordt gedraaid en voorjaarskleding alsnog verkocht wordt. Ingebrachte kleding zal voorlopig in de winkel blijven hangen in niet naar het goede doel gaan. 

 

Omdat de winkel is gesloten nemen we voorlopig even geen kleding aan. 

Dit gaat weer veranderen als de webshop in gebruik is en er weer voldoende verkocht gaat worden. Blijf deze website en Facebook in de gaten houden voor het laatste nieuws hierover!

 

Webshop nog niet actief!

Ik ben op dit moment druk bezig alle kleding online te krijgen. Er staat al een en ander op de website, maar de webshop is nog niet actief. Er kan nog geen kleding gekocht worden. Wel kun je me natuurlijk altijd een berichtje sturen (whatsapp of mail) als je een kledingstuk ziet dat je graag wil hebben. 

 

Beer en Bo stapt vanaf 1 april over op een nieuw klantensysteem!

Inbrengklanten krijgen nog steeds 40% van de verkochte opbrengst, maar worden niet meer uitbetaald. In plaats daarvan kunnen ze het opgebouwde tegoed besteden in de winkel (uitzonderingen daargelaten, zoals ouders met grote kinderen waarvoor wij geen maten meer verkopen). Toen ik in oktober begon met dit concept hoopte ik de inbrengklanten ook als kopende klanten te kunnen verwelkomen. Zo zou een mooi roulerend systeem van tweedehands kleding ontstaan. Goed voor de winkel en goed voor de inbrengklanten. Want als er meer klanten komen, wordt er meer verkocht en meer tegoed opgebouwd. Helaas brengen de meeste inbrengklanten alleen hun kleding naar Beer en Bo, zonder dat ze er zelf iets kopen. Door de huidige formule investeer ik meer in de winkel, dan dat het mij oplevert. Met het gevolg dat ik over een paar maanden misschien wel moet stoppen met dit prachtige project. En dus gaan we het anders doen. De winkel is een pop-up store en dat betekent dat we formules uitproberen en kijken wat succesvol is. De opbrengst van de kleding die tot 1 april wordt verkocht, wordt op verzoek gewoon uitbetaald. Na 1 april kan het opgebouwde tegoed alleen nog in de winkel besteed worden. Klanten die het hier niet mee eens zijn en waarvan er na 1 april nog kleding in de winkel hangt, kunnen dit komen ophalen. We hopen natuurlijk dat de huidige inbrengklanten hun mooie kleding gewoon blijven inleveren bij Beer en Bo en dat we met dit nieuwe systeem een hoop nieuwe betrokken klanten aan ons gaan binden die net als wij tweedehands kleding een warm hart toedragen!

 

HET SYSTEEM

Bij Beer en Bo werken we met de inbreng van tweedehands kleding. Per keer mag u 1 big shopper inleveren. Alles wat leuk, eigentijds, fris en zonder schade is nemen we in principe in. Van maat 74 t/m 176 en de kleinste tienermaten. H&M, Primark, Zeeman en kleding met grote opdrukken van cartoons nemen we niet in. Uitzonderingen daargelaten. Alle kleding moet recent gewassen zijn, zonder vlekken of andere mankementen en moet netjes opgevouwen worden aangeleverd. Kleding die niet fris ruikt kunnen wij niet innemen. U kunt uw tas in de winkel inleveren tijdens de openingsdagen. Daar wordt de kleding beoordeeld. Na verkoop krijgt u 40 procent van de opbrengst. Deze opbrengst kunt u in de winkel besteden. De kleding gaat na ongeveer 8 weken in de uitverkoop. Daarna gaat de kleding die nog steeds niet verkocht is, naar Stichting Mensen in Nood in Harderwijk. Een stichting voor mensen die het financieel moeilijk hebben maar buiten de voedselbank vallen. Om praktische redenen kunt u uw kleding niet terug krijgen. Uitzonderingen daar gelaten, als het bijvoorbeeld om een uniek of kostbaar item gaat. Soms hebben we een inbreng-stop. Dan is er veel kleding ingeleverd en voorlopig geen plek om nieuwe kleding op te hangen. Dan kan het zijn dat we uw tas niet aannemen.